torsdag 5 mars 2009

Ett test som blev prisbelönt!


Med pengar från företagets e-business råd fick ett mindre varumärke i företagets internationella portfölj en möjlighet att pröva om mobiltelefoner kunde bli en ny marknadsföringskanal.
Tekniken som skulle användas var så ny att endast ett fåtal mobiltelefoner på marknaden fanns att tillgå och marknaden man hade valt hade precis rullat ut GPRS som är en förutsättning för att skicka MMS. Med hjälp av partners i tre olika länder för teknik, kampanj och PR rullade vi efter en 8 månader lång förberedelsetid ut en interaktiv kampanj till mottagare i Paris nattliga nöjesvärld. 15 sk ambassadörer fick ta bilder och skapa texter med hjälp av sina mobiltelefoner och ladda upp dem till varumärkets kampanjsite och efter 8 veckor korades en vinnare som fick åka på en weekend till det stora landet i väster. Varumärket och kampanjen vann ett internationellt marknadsföringspris, Bronslejon i Cannes, 2003 och även ett lokalt marknadsföringspris i Danmark 2004.

Inga kommentarer: